Batman Bölge Müdürlüğü’Ne Bağlı 4 Adet Workover Kulesinde, 3 Vardiya Şeklinde Çalışan Personele, Aşçılık, Garsonluk, Servis Ve Servis Sonrası Hizmetlerin Verilmesi İşleri İhalesi

Batman Bölge Müdürlüğü’Ne Bağlı 4 Adet Workover Kulesinde, 3 Vardiya Şeklinde Çalışan Personele, Aşçılık, Garsonluk, Servis Ve Servis Sonrası Hizmetlerin Verilmesi İşleri İhalesi

Batman Bölge Müdürlüğü’Ne Bağlı 4 Adet Workover Kulesinde, 3 Vardiya Şeklinde Çalışan Personele, Aşçılık, Garsonluk, Servis Ve Servis Sonrası Hizmetlerin Verilmesi İşleri İhalesi

Toplantı No : 2012/041
Gündem No : 10
Karar Tarihi : 18.07.2012
Karar No : 2012/UH.II-2896

Şikayetçi:
Uslu Yemekçilik Temizlik Nak. İnş.Ve Otomasyon Hiz. San. Ve Tic. Ltd. Şti., BAĞCILAR MAH. YENİHAL CAD. GIDA TOP SİTESİ 2-O BLOK NO : 9 DİYARBAKIR İhaleyi yapan idare:
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Genel Müdürlüğü Batman Bölge Müdürlüğü, TPAO Batman Bölge Müdürlügü 72100 BATMAN Başvuru tarih ve sayısı:
20.06.2012 / 22367 Başvuruya Konu İhale:
2012/49116 İhale Kayıt Numaralı "Batman Bölge Müdürlüğü’Ne Bağlı 4 Adet Workover Kulesinde, 3 Vardiya Şeklinde Çalışan Personele, Aşçılık, Garsonluk, Servis Ve Servis Sonrası Hizmetlerin Verilmesi İşleridir." İhalesi Kurumca Yapılan İnceleme ve Değerlendirme:

Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Genel Müdürlüğü Batman Bölge Müdürlüğütarafından 14.05.2012 tarihinde açık ihale usulü ile yapılan “Batman Bölge Müdürlüğüne Bağlı 4 Adet Workover Kulesinde, 3 Vardiya Şeklinde Çalışan Personele, Aşçılık, Garsonluk, Servis ve Servis Sonrası Hizmetlerin Verilmesi İşleri” ihalesine ilişkin olarak Uslu Yemekçilik Temizlik Nak. İnş. ve Otomasyon Hiz. San. ve Tic. Ltd. Şti.’nin 08.06.2012 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 12.06.2012 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince  20.06.2012 tarih ve 22367 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 19.06.2012 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2012/2362 sayılı şikayet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

Karar:https://www.ihaleciler.com/tpao-ihaleleri.html?case=4&s=4&skip=2650&sort=-suppliers.profile.title.summary

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi:

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle; ihale üzerinde bırakılan isteklinin aşırı düşük teklif açıklamasının yeniden incelenmesi gerektiği iddiasına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddiasının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir:

Şikâyete konu ihalenin, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Genel Müdürlüğü Batman Bölge Müdürlüğü tarafından açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “4 Adet Workover kulesinde, 3 vardiya şeklinde çalışan personele, Aşçılık, Garsonluk, servis ve servis sonrası hizmetlerin verilmesi” işi olduğu anlaşılmıştır.

İdari şartnamenin “Teklif fiyata dahil olan giderler” başlıklı 25 inci maddesinde; “25.3.Teklif fiyata dahil olan diğer giderler aşağıda belirtilmiştir:

25.3.1. İşin süresi ve personel sayısı dikkate alınarak ilgili mevzuatına göre hesaplanacak işçilik ücreti:

12 ay süre ile bu hizmet kapsamında çalıştırılacak personele ödenecek ücretler; 1) 8 Personele Asgari Ücretin % 120 fazlası ödenecektir. 2) 12 Personele Asgari Ücretin % 20 fazlası ödenecektir.

3) Genel tatil ve bayram günleri çalışmaları için, ihale süresince, asgari ücretin %120 fazlası 8 kişi x14,5=116 gün çalıştıracaktır.

4) Genel tatil ve bayram günleri çalışmaları için, ihale süresince, asgari ücretin %20 fazlası 12 kişi x14,5=174 gün çalıştıracaktır.

25.3.2. Yemek, yol ve giyecek giderleri:

25.3.2. Yemek, yol ve giyecek giderleri: a) Yemek bedeli; Bu hizmet kapsamında çalıştırılacak her bir personele ayrı ayrı olmak üzere, ayda 26 gün üzerinden, brüt 8,00 TL nakdi olarak ödenecek ve ücret bordrosunda gösterecektir.

b) Yol giderleri; İstekli Teknik şartnamenin 8.2.1. maddesinde belirtilen sürücülü/sürücüsüz araçlarla bu hizmet kapsamında çalıştırılacak personelini Batman, Diyarbakır, Mardin ve Siirt illeri sınırları içerisinde bulunan görev yerlerine işi aksatmadan zamanında götürüp getirecektir.

c) Giyim giderleri; Bu hizmet kapsamında ayni olarak verilecek giyim malzemeleri. 40 Adet Pantolon, 24 Adet Garson Gömleği, 40 Çift Ayakkabı, (Aşçılar ve garsonlar için, yaz ve kış sezonu) 16 Adet Aşçı ceketi, 16 Adet aşçı Kepi,

25.3.3. Malzeme giderleri:

a)Temizlik Malzemeleri; Toz Deterjan Lavabo Temizleyicisi 1000 gr. ADET 240 SIVI EL SABUNU KG. 480 HAVLU PEÇEE ADET 288 TUZ RUHU( K.Boy ) ADET 192 ÇAMAŞIR MAKİNASI DETERJANI KG. 30 TOZ FIRÇASI VE SAP ADET 144 LASTİK PAS PASVE SAP ADET 96 TOZ KÜREĞİ (FARAŞ) ADET 24 ÇÖP POŞETİ (ORTA BOY) (10?LUK) PAKET 584 ÇÖP POŞETİ (KÜÇÜK BOY 10?LUK) PAKET 438 ÇÖP BİDONU (KAPAKLI ORTA BOY) ADET 8 ÇÖP BİDONU (KAPAKLI KÜÇÜK BOY) ADET 12 ODA SPREYİ ADET 144 KOKU GİDERİCİ TABLET ADET 288 TUVALET KAĞIDI ADET 288 BONE (100?LÜK) PAKET 44 ELDİVEN (100?LÜK) (CERRAHİ PUDRALI ) PAKET 145 PEÇETE (100?LÜK) PAKET 2318 SIVI BULAŞIK DETERJANI KG. 550 ÇAMAŞIR SUYU (1 LT.?LİK) ADET 40 KİREÇ SÖKÜCÜ (1 LT.?LİK) ADET 40 YAĞ VE KİR ÇÖZÜCÜ (1 LT.?LİK) ADET 80 BULAŞIK ELDİVENİ ÇİFT 122 ÇÖP POŞETİ (BÜYÜK BOY) (10?LUK) PAKET 438 BULAŞIK TELİ ADET 100 BEZ (TABAK BARDAK SİLME 40X50) ADET 330 MASA SİLME BEZİ ADET 220 BULAŞIK SÜNGERİ ADET 804 b) Servis malzemeleri; PORSELEN YEMEK TABAĞI ADET 180 PORSELEN KAYIK TABAK (KÜÇÜK BOY) ADET 80 PORSELEN TATLI TAB ADET 80 ÇORBA KASESİ ADET 80 SU BARDAĞI ( 6?LI ) PAKET 20 ÇAY BARDAĞI ( 12?LI ) PAKET 10 ÇELİK TENECERE ADET 12 YEMEK ÇATALI (6? LI) PAKET 12 YEMEK KAŞIĞI ( 6?LI ) PAKET 12 YEMEK BIÇAĞI ( 6?LI ) PAKET 12 AŞÇI SEBZE BIÇAĞI ADET 8 AŞÇI BIÇAĞI ADET 8 ÇELİK TAVA (ORTA BOY ) ADET 4 ÇAYDANLIK TK ADET 4 ÇAY TABAĞI ( 6?LI ) PAKET 20 ÇAY KAŞIĞI ( 6'LI ) PAKET 20 AŞÇI YEMEK KAŞIĞI ADET 8 KEVGİR ADET 8 KEPÇE ADET 8 TATLI KAŞIĞI ( 6?LI ) PAKET 10 TATLI ÇATALI ( 6?LI ) PAKET 10 TATLI BIÇAĞI (6?LI ) PAKET 10 EKMEK SEPETİ ADET 12 PEÇETELİK ADET 12 BAHARAT TAKIMI ADET 8 IZGARA ŞİŞLERİ ADET 100 SÜZGEÇ ADET 4 TEL SÜZGEÇ ADET 4 SÜRAHİ ADET 12 ÇAY TEPSİSİ ADET 8 ET KÜVETLERİ ADET 12 YEMEK TEPSİLERİ ADET 12 SEBZE SAKLAMA KABI ADET 16 RENDE ADET 4 SATIR ADET 4 ET DÖVECEĞİ ADET 4 ZIRĞ ( KIYMA BIÇAĞI) ADET 4 PİRZOLALIK ADET 8 NESCAFE TAKIMI ADET 4 KAHVE TAKIMI ADET 4

c) İlk Yardım Malzemeleri; Ağrı Kesici İlaçlar (Novalgin/Vermidon/Parol/Aspirin vs. muadilleri/Tablet) PAKET 144 Mide İlaçları (Talcid/Rennie veya muadilleri Tablet) PAKET 48 YARA BANTI PAKET 48 SARGIBEZİ (KÜÇÜK) PAKET 96 GAZLIBEZ (KÜÇÜK) PAKET 96 PAMUK (KÜÇÜK) PAKET 48 SANİTA PLAST BANT (KÜÇÜK) PAKET 48 OKSİJENLİ SU (100 cc.) ŞİŞE 48 TENDÜRDİYOT (100 cc) ŞİŞE 48 d) Büfe Malzemeleri; (çay ve Şekerlemeler) Bayram şekeri 32 Kg. Bayram tatlısı 32 Kg. Büsküvi (110 gr?lık) PAKET 960 Çikolata (35 gr?lık) PAKET 960 Meşrubat (300 cc?lik) ŞİŞE 960 Karışık çerez KG 96 Kahve (1.Sınıf) KG. 8 Neskafe (3?ü bir arada) Ad. 1000 Çay Şekeri 445 Kg. Çay 784 Kg. 25.3.4. Diğer giderler:

1) 41240 adet Yemek, (Tabldot Yemeği)

2) 3 Adet Sürücülü Servis ve yemek dağıtım aracı 3+1 Kişilik van/panelvan (her biri ayrı ayrı olarak aylık ortalama 7500 km. yapacak, yakıt, sigorta poliçeleri, kasko vs. diğer tüm giderler dahil)

3) 5860 adet 19 lt?lik kaliteli marka depozitosuz damacana suyu, 4) 168 Adet 12 KG.'LİK LPG TÜP, 5) 2520 Kg. Meşe Mangal Kömürü, 6-90 Gün Konaklama Bedeli, 7) Ferdi kaza Sigorta Poliçesi, 8) Mali Sorumluluk Sigorta poliçesi,

25.4.Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.

25.5. Kısa vadeli sigorta prim oranları belirtilecektir. 1” düzenlemesi yer almaktadır.

Kamu İhale Genel Tebliğinin “Hizmet alımı ihalelerinde aşırı düşük tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 79 uncu maddesinde; “…79.4.1. İsteklilerce yapılacak aşırı düşük teklife ilişkin açıklamalar belgelere dayanmalıdır. Belgelere dayanılmaksızın yapılan açıklamalar kabul edilmeyerek söz konusu teklifler reddedilecektir.

79.4.2.4. Tedarikçi veya üreticilerden alınan birim fiyatları gösteren proforma fatura sunularak açıklama yapılması durumunda proforma faturadaki birim satış tutarı;

a) Maliyete dayalı açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında yer alan (Ek-O.5) ağırlıklı ortalama birim maliyetin,

b) Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında, maliyet/satış tutarı tespit tutanağında yer alan (Ek-O.5) ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin,

altında olamaz.

Maliyete dayalı açıklama yapıldığında, mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından proforma fatura üzerine; “Birim satış tutarının, mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim maliyet tutarının altında olmadığını beyan ederim.” ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi gerekmektedir.

Satışlar üzerinden açıklama yapıldığında, mükellefle tam tasdik sözleşmesi yapan veya beyannamelerini imzalamaya yetkili olan meslek mensubu tarafından proforma fatura üzerine; “Birim satış tutarının, mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin altında olmadığını beyan ederim.” ibaresinin yazılarak imzalanması ve iletişim bilgileri de belirtilmek suretiyle kaşelenmesi/mühürlenmesi gerekmektedir.

Kaşeleme işlemi bu Tebliğin 8.4 maddesinde belirtilen özel kaşe kullanılmak suretiyle yapılabileceği gibi, bu kaşe dışında meslek mensubuna ilişkin bilgileri içeren kaşe kullanılmak suretiyle de yapılabilir.

79.5. Aşırı düşük teklif sorgulaması sonucunda; (79.4.2.) maddesine uygun açıklamada bulunmayan, açıklamaları teknik şartnameye aykırı hususlar içeren veya teklif tutarı, personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihalelerinde asgari işçilik maliyeti ve % 3 oranındaki sözleşme giderleri ile genel giderleri, personel çalıştırılmasına dayalı olmamakla birlikte ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanılacağı hizmet alımı ihalelerinde ise asgari işçilik maliyeti ve ilgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak sözleşme giderlerini karşılamayan isteklilerin teklifleri gerekçeleri belirtilmek suretiyle reddedilecektir.” açıklamaları bulunmaktadır.

İhale üzerinde bırakılan istekli olan Danış Müt. Yem. Tem. Gıd. Pet. Ür. Ot. Tar. ve San. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılan aşırı düşük teklif açıklaması incelendiğinde;

- İsteklinin tabldot yemek maliyetini oluşturmak için hazırlamış olduğu 3 üncü örnek menüde yoğurda yer vermesine rağmen bu kaleme (yoğurda)  ilişkin tevsik edici belge sunmadığı görülmüş, bu durumun yukarıda yer verilen Tebliğin 79.4.1 inci maddesine aykırı olduğu,

- İdarece idari şartnamenin 25 inci maddesinde “330 adet bez (tabak, bardak silme 40X50)” öngörülmesine rağmen isteklinin sunduğu proforma faturada “130 adet bez”in yer aldığı görülmüş, bu durumun malzeme miktarında düşüklüğe sebep olması nedeniyle istekli lehine fiyat avantajı yarattığı ve teknik şartnameye miktar bakımından uygun olmayan bir teklif olduğu için yukarıda yer verilen Tebliğin 79.5 inci maddesi uyarınca açıklamanın reddedilmesi gerektiği anlaşılmıştır.

Diğer taraftan istekli tarafından aşırı düşük teklif açıklamasını tevsik etmek üzere her bir maliyet kalemine ilişkin olarak proforma fatura sunulduğu, her bir proforma fatura üzerinde ise “Birim satış tutarının, mükellefin yasal defter ve belgelerine göre çıkartılan ve tarafımdan onaylanan maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim maliyet tutarının %80 altında olmadığını beyan ederim.” ifadesinin bulunduğu görülmüştür.

Kamu İhale Genel Tebliğinin yukarıda yer verilen 79.4.2.4 üncü maddesinde yer alandüzenlemeler çerçevesinde, alınan proforma faturaların, proforma faturayı veren kişinin satış fiyatlarına dayandırılması halinde, proforma faturada yer alan teklif fiyatının teklif veren kişinin hesapları incelenerek ulaşılan ağırlıklı ortalama birim satış tutarının % 80’inin altında olmaması; alınan proforma faturanın, proforma faturayı veren kişinin birim maliyetlerine dayandırılması halinde, proforma faturada yer alan teklif fiyatının teklif alınan kişinin hesapları incelenerek ulaşılan ağırlıklı ortalama birim maliyet tutarının altında olmaması ve proforma faturalarda, yetkili meslek mensubunca bu durumlara ilişkin bir şerhin bulunması gerekmektedir.

İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan proforma faturaların, birim maliyetlere dayandırıldığı ve yetkili meslek mensubunca, birim satış tutarının maliyet/satış tutarı tespit tutanağındaki ağırlıklı ortalama birim maliyet tutarının % 80’inin altında olmadığının beyan edildiği görülmüş olup, birim maliyete dayalı açıklama yapıldığında, birim satış tutarının, ağırlıklı ortalama birim maliyetin altında olmaması gerektiğinden, proforma faturalarda yer alan bu ifadenin yukarıda yer verilen Tebliğ düzenlemesine uygun olmadığı ve açıklamanın reddedilmesinin uygun olacağı sonucuna varılmıştır.

Sonuç olarak, yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte işlemler olduğu tespit edildiğinden, Danış Müt. Yem. Tem. Gıd. Pet. Ür. Ot. Tar. ve San. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılan aşırı düşük teklif açıklamasının reddedilmesi ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanunun 65 inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 60 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere;

Anılan Kanunun 54 üncü maddesinin onuncu fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

Oybirliği ile karar verildi.

Mahmut  GÜRSES Başkan
Erkan  DEMİRTAŞ Kurul Üyesi Mehmet Zeki  ADLI Kurul Üyesi Hasan  KOCAGÖZ Kurul Üyesi
Hamdi  GÜLEÇ Kurul Üyesi Mehmet  AKSOY Kurul Üyesi
 
 

Paylaş:

Emsal Kararlar

Yeni Eklenenler

Sosyal Medyada Biz

error: Özderin Avukatlık Bürosu - Ankara - Uzman Kadromuza ulaşmak için lütfen arayınız ! 0312 428 03 13