Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi:
İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle; teklif ettikleri Philips marka HD11XE model renkli dopler ekokardiyografi cihazının teknik şartnamenin 3.1 inci maddesi ile aynı şartnamenin 19 uncu maddesinde belirtilen şartları karşılamadığı gerekçesiyle tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılması işleminin yerinde olmadığı iddiasına yer verilmiştir.
A- Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir:
4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinde, idarenin talebi halinde doğruluğu teyit edilmek üzere, tedarik edilecek malların numunelerinin ve kataloglarının ihalelerde istenebileceği hükme bağlanmıştır.
Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 43 üncü maddesinde, teklif edilen malın teknik şartnamede yer alan teknik kriterlere uygunluğunu belirlemek amacıyla, teknik bilgilerin yer aldığı katalog, teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren dokümanların istenebileceği yönünde hükümlere yer verilmiştir.
İdari şartnamenin 7.5.6 ncı maddesinde, isteklilerin teklif zarflarında katalog, fotoğraf ile teknik şartnameye cevapların teklif zarfı ile birlikte verileceği düzenlenmiştir.
Teknik şartnamenin görüntüleme modlarıyla ilgili düzenlemelerin yapıldığı 3 üncü maddesinin (l) bendinde, cihazın ikinci harmonik görüntüleme özelliğine ilişkin olarak, teklif edilen erişkin sektör probunda en az 3 (üç) farklı frekans değerinde olması gerektiği düzenlenmiştir. Teknik şartnamenin 19 uncu maddesinde ise, sistemde oluşturulan görüntüler üzerinde diagnostik kaliteyi arttırmak amacıyla rezolüsyonun maksimum kaliteye ulaşabilmesi için gereken tüm parametreleri (dynamic range, gain vb) tek tuş ile senkronize edebilmeye yönelik program bulunması gerektiği, ayrıca sistemin, doppler çalışmalarında tek bir tuşa basmak kaydı ile otomatik olarak PW ve CW doppler spekturumunun skalası (hız) ve baseline’ını (taban çizgisi) gerçek zamanlı olarak optimize (en iyi hale getirme) edebilmeye yönelik programa sahip olması gerektiği düzenlemelerine yer verilmiştir.
Yapılan incelemede, başvuru sahibi tarafından, teklif edilen cihazın teknik şartnameye uygun olduğuna ilişkin beyanın ve cihaza ait katalogun sunulduğugörülmüştür.
Başvuru sahibinin itirazen şikâyet dilekçesine konu ettiği iddiaların incelenmesini teminen 26.06.2012 tarihli ve 11631 sayılı yazı ile bir akademik kuruluştan teknik görüş istenilmiş ve söz konusu akademik kuruluştan 02.07.2012 tarihli ve 3416 sayılı yazı ekinde teknik görüş gönderilmiştir. Gelen görüşte;
“… 2. Philips marka “HD11XE” cihazın,
-Harmonik görüntüleme yapabildiği ancak bu görüntülemenin hangi frekans veya frekanslarda yapıldığının belirtilmediği, (Teknik şartname madde 3-L’ye göre en az 3 frekans olmalı)…tespit edilmiştir.
…Sonuç olarak, teknik şartnamenin 3-L 19. Maddelerinde belirtilen toplam 3 özellikten;
– 3-L maddesinde belirtilen “harmonik görüntüleme” özelliğinin her iki cihaz tarafından da karşılandığı, ancak harmonik görüntülemenin hangi frekans veya frekanslarda yapıldığının cihaz kataloglarında belirtilmediği,
– GE Vivid S5’in 19. maddede belirtilen “tek tuş ile doplerde taban çizgisi ve hız optimizasyonu” özelliğini sağladığı, ancak “tek tuş ile görüntü optimizasyonu” özelliğini sağlayıp sağlamadığının cihaz kataloğunda net olarak belirtilmediği, Philips marka HD11XE’ in ise 19.
Maddede belirtilen tüm özellikleri sağladığı kanaatindeyim.”hususlarına yer verilmiştir.
İdari şartnamenin yukarıda yer verilen 7.5.6 ncı maddesi uyarınca, isteklilerce teklif edilen ürünlerin teknik şartnamedeki şartları karşılayıp karşılamadığı yönündeki değerlendirmenin, isteklilerce teklif dosyası kapsamında sunulan teknik şartnameye uygunluk beyanı ile teklif edilen ürüne ait kataloglar ve fotoğraflar üzerinden yapılacağı anlaşılmaktadır.
Tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında, isteklilerce teklif edilen ürünlerin teknik şartnameyi karşılayıp karşılamadığı hususunda değerlendirme idari şartnamenin yukarıda verilen maddesine göre katalog ve teknik şartnameye uygunluk belgesi üzerinden yapılacağından, isteklilerce sunulan katalog ve teknik şartnameye uygunluk belgelerinin teknik şartnameyi karşıladığını tevsik eder mahiyette olması gerekmektedir.
Ancak, somut olayda, alınan teknik görüşe göre, bahse konu isteklinin teklif ettiği cihaza ilişkin sunduğu katalogda teklif ettiği cihazın teknik şartnamenin 3-L maddesinde belirtilen en az 3 frekansta görüntüleme yapılabilmesi gerektiği yönündeki düzenlemeyi karşıladığı hususunda herhangi bir bilginin bulunmadığı, buna göre sunulan teknik dokümanlarında bizatihi sunuluş amacı olan teknik şartnameyi karşıladığını tevsik etmesi noktasındaki işlevini yerine getirmediği sonucuna ulaşılmış olup, bu itibarla, anılan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasında mevzuata aykırılık bulunmamıştır.
Açıklanan nedenlerle, başvuru sahibinin iddiası yerinde bulunmamıştır.
B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmeliğin 18 inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda tespit edilen aykırılıklar ve buna ilişkin inceleme ve hukuki değerlendirme aşağıda yapılmıştır:
Penta Eltk. Med. Sist. San. ve Tic. A. Ş.’nin teklifinin, teklif fiyatının yaklaşık maliyetin üzerinde olması nedeniyle reddedildiği görülmüştür.
Yukarıda yer verilen teknik görüşe göre, söz konusu isteklinin sunduğu katalogda, teklif ettiği cihazın teknik şartnamenin 3-L maddesinde belirtilen en az 3 frekansta görüntüleme yapılabilmesi gerektiği yönündeki düzenlemeyi karşıladığı hususunda herhangi bir bilgi bulunmadığı gibi, teknik şartnamenin 19 uncu maddesinde belirtilen “tek tuş ile görüntü optimizasyonu”özelliğini sağlayıp sağlamadığı hususunda net bir bilginin yer almadığı anlaşılmakta olup, Kararın (A) bölümünde yer alan tespit ve değerlendirmeler çerçevesinde anılan isteklinin teklif ettiği cihazın teknik şartnameyi karşılamadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Ancak, idarece söz konusu isteklinin teklif fiyatı uygun bulunmayarak teklifinin reddedildiği ve söz konusu kısmın alımının iptaline karar verildiği görülmekte olup, buna göre tespit edilen aykırılığın esasa etkili olmadığı anlaşılmıştır.
Öte yandan, başvurunun ihalenin sadece 2 nci kısmına yönelik olduğu ve bu kısmın yaklaşık maliyetinin 90.000,00 TL olduğu, başvuru sahibince söz konusu kısım için yatırılması gereken başvuru bedelinin 1.305,00TL olduğu, başvuru sahibinin ise başvuru bedeli olarak 2.612,00 TL’yi Kurum hesaplarına yatırdığı, bu nedenle başvuru sahibi tarafından fazla yatırıldığı anlaşılan (2.612,00 -1305,00 TL) 1.307,00 TL’nin talebi halinde başvuru sahibine iadesinin gerektiği anlaşılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanunun 65 inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 60 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere
1) Anılan Kanunun 54 üncü maddesinin onuncu fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,
2 ) Fazla ödendiği anlaşılan 1307,00 TL’nin başvuru sahibinin yazılı talebi halinde iadesine,
Esasta
Oybirliği, usulde oyçokluğu ile karar verildi.
Mahmut GÜRSES
Başkan
|
|
Erkan DEMİRTAŞ
Kurul Üyesi
|
Ahmet ÖZBAKIR
Kurul Üyesi
|
Mehmet Zeki ADLI
Kurul Üyesi
|
|
Hamdi GÜLEÇ
Kurul Üyesi
|
Mehmet AKSOY
Kurul Üyesi
|
|
|
|
|
|
|